Adecco’nun Work Trends Study ilişkin basın bildirisi

Adecco İş Trendleri Araştırması: çalışma ortamlarından sonra iş arama da mobil hale geliyor.

Adecco’nun 2015 İş Trendleri Araştırması, iş dünyasının geleceğiyle ilgili, sosyal mecralar kanalıyla eleman alımı, dijital ortamda tanınma ve yeni trendler konularında önemli bulgular ve öneriler aktarıyor.

Zürih, İsviçre, 7 Ekim 2015 - Dünyanın lider İK çözümleri sağlayıcısı olan Adecco Group, 2015 İş Trendleri araştırmasını yayınladı. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çalışma ortamlarından sonra iş aramanın da hiç olmadığı kadar mobil hale geldiğini gösteriyor. Araştırmaya göre, iş arama ve eleman alımında sosyal ağların rolü her geçen gün daha etkin ve geçerli hale geliyor. Ayrıca şirketlerin çalışma ortamlarını etkileyecek çalışan ve işveren arasındaki geleneksel ilişkiye yeni bir bakış açısı getirecek akıllı çalışma (smartworking) gibi yeni trendlerin ortaya çıktığına işaret ediyor.

26 ülkeden 31,000’den fazla iş arayan kişinin ve 4,100’den fazla işe alım profesyonelinin  katıldığı Adecco’nun anketinde tüm katılımcılar, işe alım ile iş arama uygulamalarında sosyal medyanın kullanımıyla ilgili fikirlerini ve tecrübelerini paylaştılar.

Araştırma verilerinin analizi, sosyal medyanın profesyonel amaçlar için kullanımının, iş arayan kişileri açık pozisyonlarla eşleştirmek ve sosyla repütasyon (web reputation)la bu repütasyonun eleman alımı üzerindeki etkisi arasındaki bağlantıya dikkat çekiyor. Ayrıca akıllı çalışma ve çalışma ortamında esneklik gibi yeni trendlerin de çalışma hayatının geleceğini belirleyecek ana unsurlar olduğunu ifade ediyor. Dijital ortamdaki varlıklarının iş arayanların ve işe alım profesyonellerinin en önemli yol göstericisi olacağı gibi ilginç faktörleri gün yüzüne çıkarıyor.

Sosyal ağlar arasında, LinkedIn işe alım profesyonelleri (%61) ve iş arayanlar (%34) için profesyonel amaçlar bakımından en popüler platform olmaya devam ediyor. Facebook ise, kişisel markalaşma da dahil olmak üzere, tüm sosyal aktiviteler için başvurulan ana platform olmaya devam ediyor. İş arayan kişilerin, işe alım profesyonelleri tarafından iletişime geçilme olasılıkları, kullandıkları sosyal ağ sayısıyla doğru orantılı olarak artıyor. Yalnızca bir sosyal ağda aktif olarak yer alındığında işe alımcılar tarafından iletişime geçilme olasılığı %16 iken, beş ana global platformun tümü kullanıldığında bu oran %46’ya yükseliyor.
Araştırma aynı zamanda iş arayanların işe alım profesyonellerinden daha ‘mobil’ olduklarını ortaya çıkartıyor. İş arayanların %65’i iş arama yöntemi olarak sıklıkla veya zaman zaman online iş arama için mobil araç kullanıyor. Halbuki bu oran işe alım profesyonelleri arasında aday ararken ya da eleman aranan bir pozisyonun tanıtımı yapılırken %41’e düşüyor.
Son olarak, araştırma, gelecek yıllarda esnek çalışma ortamının yeni çalışma tarzları arasında önemli bir noktaya geleceğini belirtiyor. İş arayanların çoğunluğu ve işe alım profesyonellerinin neredeyse yarısı akıllı çalışma konseptini hiç duymamış olsa da, günlük uygulamalarına akıllı çalışma çözümlerini entegre etme bakımından oldukça ilgili görünüyorlar. İş arayanlar akıllı çalışma çözümlerine uyum konusunda daha açık olsalar da, işe alım profesyonellerinin bu konuya daha önem vererek ve dikkatlice yaklaştıkları görülüyor. Akıllı çalışma gibi yeni çalışma konseptlerinin ortaya çıkması ise çalışan ve işveren arasında önümüzdeki dönemde farklı ve yeni etkileşimlerin doğacağını gösteriyor.
Adecco İş Trendleri Araştırması Università Cattolica di Milano, İtalya işbirliğiyle gerçekleştirilmiştir.
Raporları ve bilgi görselini indiriniz: 

www.adecco.com/worktrends

Adecco 2015 İş Trend Araştırması ile ilgili daha fazla bilgiye aşağıdaki adreslerden ulaşabilirsiniz:
•    İnternet Sitesi:  

www.adecco.com/worktrends

•    Twitter: @adeccogroup
•    Facebook:

www.facebook.com/Adecco


•    LinkedIn:

www.LinkedIn.com/company/adecco


•    Instagram: @AdeccoGroup
•    Sosyal ağlarda #wtsadecco etiketini takip edin

1

Ek bilgi için lütfen iletişime geçiniz:
Adecco Şirketi Basın Bürosu

Press.office@adecco.com

veya +41 (0) 44 878 87 87
Adecco Group Hakkında
Zürih, İsviçre merkezli Adecco Group, dünyadaki lider İK çözümleri sağlayıcısıdır. Dünya çapında 60’dan fazla ülkede 32,000’in üzerindeki ana kadrosu , ve 5,100 civarındaki şubesiyle, Adecco Group geniş bir hizmet yelpazesi sunarak, her gün müşterilerimizle 700,000’den fazla çalışanımızı  bir araya getirmektedir. Sunulan hizmetler dönemsel personel temini,, işe alım (seçme&yerleştirme) hizmetleri, kariyer geçiş ve yetenek gelişimi programlarının yanı sıra, dış kaynak kullanımı ve danışmanlık şeklinde geniş kategorilere ayrılmaktadır. Adecco Group bir Fortune Global 500 şirketidir. 
Adecco A.Ş. İsviçre’de kayıtlıdır (ISIN: CH0012138605) ve SIX Swiss Exchange’de (ADEN) yer almaktadır.

 
 
  • Adecco , İşkur’un denetiminde 26.12.2013 tarihli 442 No’lu lisans sahibi özel istihdam bürosudur.
  • 4904 sayılı iş kanunu gereği iş arayanlardan her ne ad altında olursa olsun menfaat temin edilemez ve ücret alınamaz.
  • Adecco Türkiye GAN Küresel İşbaşında Eğitim Ağı Üyesidir
  • 2012 © Adecco Türkiye