2011 mühendislerin yılı oldu


Adecco Doğu Avrupa Bölgesi Direktörü Tibet Eğrioğlu:


"2011, mühendislerin yılı oldu"

Yurtdışından Türkiye pazarına giren şirketlerin sayısının artmasıyla 2011’in istihdam açısından iyi bir yıl olduğunu söyleyen Adecco Doğu Avrupa Bölgesi Direktörü Tibet Eğrioğlu, “En çok üretim ve hizmet sektöründe eleman alımı gerçekleşti” diyor.

Şirketlerin yetenekli elemanları işe alıp elde tutmak için geliştirdikleri yöntemler insan kaynakları dünyasının hala bir numaralı maddesi. Doğru insanın doğru işe yerleştirilmesinde etkili olan insan kaynakları danışmanlık şirketleri aranan elemanların özelliklerinden en çok hangi sektörde eleman arandığına kadar birçok konuda bilgi veriyor.



İsviçre merkezli danışmanlık şirketi Adecco’nun Doğu Avrupa Bölgesi Direktörü Tibet Eğrioğlu, 2011’de özellikle iki alanda iş bulmanın daha kolay olduğunu söylüyor: “Bunlardan birincisi üretimle ilgili her pozisyon. Kriz sonrasında özellikle üretimin ve yeni yatırımların gelişmesi, mühendis, teknisyen, kaynakçı, forklift operatörü, elektrik ustası gibi mavi yakalı elemanların istihdamını artırdı. Diğer parlayan sektör ise hizmetti. Özellikle büyük şehirlerde yeni mezun gençler için ciddi bir istihdam kaynağı oldu.”

En fazla sirkülasyon çağrı merkezinde

Yetenekleri elde tutmanın çok zor ve önemli olduğu bu dönemde tecrübeli ve eğitimli kişilerin iş bulma ve iş değiştirme hızlarının diğerlerinden çok daha fazla olduğunu söyleyen Tibet Eğrioğlu, en fazla sirkülasyon olan sektörleri ve pozisyonları ise şöyle sıralıyor: “Çağrı merkezi, sigorta, perakende ve FMCG ( Hızlı Tüketim), satış temsilciliği, çağrı merkezi müşteri temsilciliği, saha satış uzmanlığı.” Eğrioğlu, istihdam yaratmada potansiyeli olan FMCG, enerji, otomotiv ve mağazacılık sektörlerinin ise hızla büyüdüğünü, şirketin şu anda üzerinde çalıştığı ise yerleştirme projelerinin de bu sektörlerde yoğunlaştığına dikkat çekiyor.

İK’da da uzmanlaşmak önemli

Şirketlerin insan kaynakları (İK) departmanlarını da “daha dikkatli olmak gerekiyor” sözleriyle uyarıyor Eğrioğlu. İK ekiplerinin kendi içlerinde şirketin stratejüleri doğrultusunda uzmanlaşmaları gerektiğine dikkat çeken Eğrioğlu, “Eğer şirket için pazarlama ekibi çok önemliyse pazarlama alanında uzmanlaşmış bir İK elemanı bu alımlardan sorumlu olmalı, yani uzmanlaşmalı” diyor. İK alanında kariyer yapmak isteyenler için uzmanlaşmanın kaçınılmaz olduğunu söylüyor Eğrioğlu. Hatta bunun için finans, pazarlama gibi alanlarda deneyim kazanmışl kişileri İK bölümlerine almaya başlamışlar. Eğrioğlu, bu yarışta doğru strateji belirleyen şirketlerin rekabet avantajı kazandığını vurguluyor.

“İstihdam açısından iyi bir yıl yaşıyoruz”

2011’in ilk dokuz ayı incelendiğinde gerek mevcut firmaların yatırımları ve kadrolarının revizyonu, gerekse yurtdışından yeni firmaların pazara girişleriyle istihdam açısından pozitif bir yıl olduğunu söyleyen Tibet Eğrioğlu, şirket hedefleriyle ilgili şu bilgileri veriyor: “Geçen dokuz ay, 2007’nin sonu ve 2008’in ilk aylarına benzer bir yapıya sahip. 2008’de de ülke ekonomisi büyüyor, yatırımlar artıyor, istihdam gelişiyordu. Şu anda da benzer bir yapı içerisindeyiz. 2011 yılı için gelirimizi yüzde 40 büyütme hedefimiz vardı. Dokuz ayda bu hedefimize büyük oranda ulaştık. 2012 yılı içinse daha fazla kişiye istihdam sağlamak ve gelirimizi yüzde 30 oranında büyütmeyi hedefliyoruz.”


 
 
  • Adecco , İşkur’un denetiminde 26.12.2013 tarihli 442 No’lu lisans sahibi özel istihdam bürosudur.
  • 4904 sayılı iş kanunu gereği iş arayanlardan her ne ad altında olursa olsun menfaat temin edilemez ve ücret alınamaz.
  • Adecco Türkiye GAN Küresel İşbaşında Eğitim Ağı Üyesidir
  • 2012 © Adecco Türkiye